Για την παγκόσμια ημέρα χωρίς αυτοκίνητο

Της Χριστίνας Πολυκαλά, υποψηφίας Δημάρχου Παπάγου-Χολαργού, επικεφαλή της «Κοινωνίας Δημοτών»

Η 22ρα Σεπτεμβρίου είναι μια από τις σημαντικότερες παγκόσμιες μέρες για τις αγχώδεις και πολύβουες πόλεις που φτιάξαμε.

Είναι μια μέρα «ευκαιρία», αν όχι να τις διορθώσουμε, να αμβλύνουμε τα οξυμένα προβλήματα που δημιουργήσαμε.

Εκατοντάδες πολίτες – γείτονες σε όλο τον κόσμο σε αντίστοιχες πόλεις, συμφωνούν, εκείνη την ημέρα να δοκιμάσουν να μετακινηθούν με έναν διαφορετικό τρόπο απ΄αυτόν τον συνηθισμένο του Ι.Χ.

Οι Δήμοι και οι Πόλεις κινητοποιούνται όχι μόνο για να διευκολύνουν του πολίτες να πάρουν τα Μέσα Μαζικής Συγκοινωνίας, τα Μέσα Σταθερής Τροχιάς, το ποδήλατο, ή να περπατήσουν, αλλά και για να τους προτρέψουν σε εναλλακτικές μορφές μετακίνησης.

 

Δημιουργούν μια γιορτινή ατμόσφαιρα ανοχής.

Διότι γνωρίζουν ότι δεν είναι καθόλου εύκολο να λυθεί το κυκλοφοριακό και το πρόβλημα στάθμευσης.

Διότι γνωρίζουν ότι δεν είναι καθόλου εύκολο να αλλάξουμε τις συνήθειες μιας ζωής.

Διότι γνωρίζουν ότι για να αλλάξουμε ποιότητα ζωής, χρειάζεται να ξεβολευτούμε και να συμφωνήσουμε όλοι.

Ετσι οι Δήμοι αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες:

Δημιουργούν ασφαλείς και άνετες διαδρομές πεζών, χωρίς εμπόδια. Μόνο για μια μέρα. Για να προτείνουν στους πολίτες να τις δοκιμάσουν. Ανθρωποι σε καροτσάκια, μητέρες με τα μωρά τους, μαθητές και ηλικιωμένοι βγαίνουν στο δρόμο χωρίς φόβο και περπατάνε.

Δημιουργούν ανοιχτές και γρήγορες διαδρομές για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς με αντιδορμήσεις. Μόνο για μία μέρα. Για να προτείνουν στους εργαζόμενους και στους φοιτητές να πάνε στους προορισμούς τους μ’ αυτά, άνετα και γρήγορα.

Δημιουργούν πρόχειρους ποδηλατόδρομους μέχρι το Μετρό ή το Τραμ για να προτείνουν στους νεότερους αλλά και σ’ αυτούς που δεν χάνουν το κουράγιο τους, να μετεπιβιβαστούν στους μεγάλους οδικούς άξονες.

Δημιουργούν περιφερειακές κλειστές διαδρομές, για να απομονώσουν τις γειτονιές από την διαμπερή κυκλοφορία.

Ετσι οι Δήμοι για μία μόνο μέρα πειραματίζονται και προτείνουν στους πολίτες εναλλακτικές συνήθειες μετακίνησης.

Για μια μόνο μέρα, δημιουργούν ένα άλλο πιο φιλικό και ήσυχο περιβάλλον για να το δοκιμάσουν και να το γνωρίσουν οι πολίτες – κάτοικοι.

Σε εκατοντάδες περιπτώσεις σε όλο τον κόσμο, πολλές από τις κυκλοφοριακές αυτές ρυθμίσεις, θεωρήθηκαν πετυχημένες, υιοθετήθηκαν και καθιερώθηκαν για όλο το χρόνο.

Χιλιάδες πολίτες αποφάσισαν να αλλάξουν συνήθειες και να μετακινούνται διαφορετικά από ότι στο παρελθόν.

Χιλιάδες Ι.Χ. έμειναν από τότε στα γκαράζ των σπιτιών με αποτέλεσμα να μειωθούν οι ατμοσφαιρικοί ρύποι, να μειωθεί το κόστος λειτουργίας και συντήρησης και οι ιδιοκτήτες τους να αρχίσουν να ασκούνται με καθημερινό βάδισμα ή να σταματήσουν να σπαταλούνε το χρόνο τους ψάχνοντας μια θέση στάθμευσης ή να είναι εκνευρισμένοι περιμένοντας στις ουρές.

Χιλιάδες κάτοικοι ησύχασαν στις γειτονιές τους και απαλλάχτηκαν από τον θόρυβο της κίνησης.

Δυστυχώς οι δήμοι μας Παπάγου και Χολαργού όχι μόνο δεν εφάρμοσαν τέτοιους είδους πειραματικές πολιτικές με την ευκαιρία, αλλά αγνόησαν πλήρως την «Παγκόσμια ημέρα χωρίς αυτοκίνητο» και το ΠΡΟΒΛΗΜΑ.

Οπως το αγνοούν και το κρύβουν κάτω από το χαλί επί μια δεκαετία και πλέον, αν και το γνωρίζουν.

Γνωρίζουν ότι η διαμπερής κυκλοφορία Παπάγου και Χολαργού υποβαθμίζει τις γειτονιές μας.

Γνωρίζουν ότι η στάθμευση έχει γίνει ένα φαινόμενο καθημερινής ταλαιπωρίας για τους περισσότερους κατοίκους.

Γνωρίζουν ότι δεν υπάρχουν πια ασφαλείς διαδρομές για τα παιδιά μας.

Γνωρίζουν ότι χιλιάδες ηλικιωμένοι και γονείς με τα καροτσάκια είναι αποκλεισμένοι στα σπίτια τους ή υποχρεωμένοι να μετακινηθούν με το Ι.Χ. έστω και για λίγες δεκάδες μέτρα.

Γνωρίζουν ότι εκατοντάδες άτομα με ειδικές ανάγκες είναι αποκλεισμένα.

Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΔΗΜΟΤΩΝ αλλάζει τις συνήθειες και επιβάλει τον διάλογο για να αλλάξουμε ποιότητα ζωής.

Είναι ανάγκη να επενδύσουμε άμεσα σε επιστημονικές κυκλοφοριακές μελέτες και μελέτες στάθμευσης.

Είναι ανάγκη να αξιοποιήσουμε τα ευρωπαϊκά προγράμματα και τον αναπτυξιακό νόμο για να φτιάξουμε υπόγεια πάρκινγκ.

Είναι ανάγκη να μάθουμε κυκλοφοριακή αγωγή και τρόπους ασφαλούς μετακίνησης στα παιδιά μας.

Είναι ανάγκη να φτιάξουμε ευρύχωρα και άνετα πεζοδρόμια για να περπατάμε.

Είναι ανάγκη να δημιουργήσουμε ένα σύγχρονο και πλήρες δίκτυο ενδοδημοτικής συγκοινωνίας.

Από το 2007 υπάρχουν πολλές και μεγάλες τέτοιες χρηματοδοτήσεις για την βελτίωση του αστικού περιβάλλοντος. Χρειάζεται όμως βούληση, φαντασία και τόλμη.

Advertisements
This entry was posted in ΑΡΘΡΑ, ΕΚΛΟΓΕΣ 2010 and tagged . Bookmark the permalink.